Jucarii pentru copii in functie de varsta

jucariii copii

De la 1 la 12 luni, bebelusul descopera sunetele si culorile. Urmareste cu privirea obiectele colorate aflate in miscare, jucariile care scot diverse sunete, incepind de la 3 luni le atinge si le prinde cu manuta, iar de pe la 7 luni poate sta in premergator si descopera mediul inconjurator.

Pentru aceasta perioada sunt recomandate caruselul montat deasupra patutului, jucariile care fac diverse zgomote, jucariile din cauciuc in diferite forme, cutiutele muzicale sau altfel de jucarii cu muzica, cuburile colorate, premergatorul cu jucarii incorporate, care cinta sau scot diverse zgomote sau cu lumini, jucarii plutitoare pentrut baie.

De la 1 la 3 ani

Copilul stie deja sa mearga. La aceasta virsta este mai mult in miscare, este foarte curios, incearca sa descopere cit mai multe si nu sta locului o clipa. Il distreaza si il atrage jucatul cu nisip, cu apa, incepe sa descopere cartile cu imagini, cartile frumos colorate.

De la doi ani incepe sa deseneze, sa coloreze, sa modeleze si sa recunoasca diverse obiecte, animale etc. Poate invata sa mearga cu tricicleta, cu masinute.

Pentru aceasta virsta sunt recomandate cuburile colorate (stie sa le aseze pe culori), diverse jucarii de construit, lopatele, galetuse, tricicleta. De asemenea un cadou perfect sunt cartile de colorat, sau cartile cu animale, mai ales ca poate sa se uite singur pe ele, sa dea singur pagina, sa descopere multe lucrur interesante si care sa-l atraga, plastilina, creioanele colorate.

De la 3 la 6 ani

Capacitatea intelectuale a copilului este in continua dezvoltare si isi imagineaza ca poate avea diverse meserii. Ii place sa construiasca, incepe sa cunoasca cifrele si literele. Prefera compania altor copii.

Pentru aceasta virsta cadoul ar trebui sa contina plastilina, cartile de colorat, carti cu litere, cifre, masinile, papusile, seturi de construit sau pentru fetite, seturi de bucatarie, de cosmetica, trusa de doctor, jocuri cu cifre si litere, puzzle, tablite magnetice. 

De la 6 la 8 ani

Este etapa in care copilului i se dezvolta curiozitatea, poate citi, scrie, desena, face socoteli si mai ales sa se joace in colectivitate. Incepe sa descopere jocurile pe calculator.

Pentru aceasta virsta sunt recomandate jocurile gen “Monopoly”, “Nu te supara frate”, carti cu sau despre animale, curiozitati, jocuri mai laborioase de construit, jocuri pentru calculator cu cifre, litere, sau cu diverse combinatii pe care le poate descoperi el, puzzle mai complex.

De la 8 la 12 ani

Incepe sa devina individualist. Citeste singur, se uita la televizor, se joace pe computer si descopera jocuri pentru virsta lui.

Sunt recomandate jocurile de strategie, mai ales cele pe computer, papusi cu diverse accesorii, enciclopediile, cartile mult mai complexe din care afla multe informatii, jocul de fotbal in miniatura, bicicleta, rolele, jucarii care se asambleaza.



Copilul tau ce sport prefera?

Practicat cu masura, sportul este sanatos. Este o realitate, valabila si in cazul copiilor. Mai mult decit adultii, ei au nevoie de activitate fizica, pentru a se dezvolta armonios. Dar care este masura potrivita – antrenamentele zilnice sau jocurile sportive din curtea scolii si din parc ? Un lucru este clar : nu trebuie sa fie prea mult, ci trebuie sa fie cit mai variat si amuzant. Trebuie sa incurajam copiii sa faca sport ?

In mod normal, asa ar trebui, asta pentru ca aceasta generatie este expusa sedentarismului inca de la virste mici. In loc sa se joace afara, ei isi petrec foarte mult timp in fata televizorului sau calculatorului. Dar se stie ca un copil are nevoie de multa miscare pentru a se dezvolta armonios din punct de vedere fizic, dar mai ales psihic.

Sportul asigura o mai buna circulatie a singelui si are un efect benefic asupra metabolismului, stimulind astfel cresterea. In plus, previne eventualele malformatii si reduce riscul de obezitate. Sportul contribuie si la dezvoltarea armonioasa a sistemului muscular si a celui osos.

De asemenea, sportul este foarte important pentru dezvoltarea psihica. Copiii care nu fac miscare nu isi consuma energia, devin agitati si nu au acelasi randament. Sportul in grup sau in echipa are un efect benefic si asupra comportamentului social al copilului, este un exercitiu de comunicare si il ajuta sa isi descopere propriile limite.

Niciodata nu este prea devreme pentru un copil sa faca o activitate fizica sustinuta. Chiar si pentru bebelusi, se recomanda anumite exercitii fizice, in scopul unei mai bune coordonari a miscarilor. Exceptie fac copiii care sufera de anumite boli. In asemenea situatii, medicul de familie decide daca si cind poate copilul sa practice un sport.

Se spune ca sportul « adevarat » incepe la virsta scolara. Dar nu este obligatoriu sa fie asa. Intre  4 si 6 ani, copiii sunt, de obicei, pregatiti pentru a invata corect diverse succesiuni de miscari.

Majoritatea specialistilor considera ca aceasta este virsta optima pentru a incepe un sport in care se urmareste o eventuala performanta.

Parintii copiilor prescolari trebuie sa incerce sa-l familiarizeze pe copil cu sportul, abordindu-l ca pe un joc, intr-un mod cit mai amuzant. Dar sa se opreasca intotdeauna cind un copil da semne de oboseala. Si sa evite exercitiile sau antrenamentele monotone, care i-ar putea plictisi pe copiii de virste mici, creindu-le aversiune fata de sport. De pe la zece ani incolo, ii poti cere copilului sa practice un sport in mod constant. Potrivit expertilor, aceasta este virsta cind copilul are o mare capacitate de invatare motorie. Inceputul pubertatii marcheaza o crestere a vointei copilului si, concomitent, a rezistentei organismului, facindu-l pe micut apt pentru antrenamentele mai dificile si performante sportive mai mari.

Care sunt criteriile alegerii sportului potrivit pentru copil ?

Orice sport este potrivit, daca ii place copilului si nu il solicita prea tare. Multi parinti prefera sporturile cu mingea, fiindca imbina competitia si spiritul de echipa cu placerea si, in plus, le asigura celor mici o buna conditie fizica si sunt o proba de indeminare. In cazul sporturilor de rezistenta, cum sunt atletismul si inotul, care ii incinta, in general, mai putin pe copii, este bine sa se inceapa cu antrenamente mai scurte.

Cit de important este exemplul parintilor ?

Este mai putin important daca cel mic merge singur la antrenamente sau daca practica un sport impreuna cu fratii sau parintii. Atitudinea copilului fata de sport depinde insa foarte mult de ceea ce a vazut acasa : copiii ai caror parinti au o viata activa din acest punct de vedere isi vor dori sa faca miscare mai mult decit cei cu parinti sedentari. De asemenea, modelul familial poate avea o contributie importanta in privinta alegerii sportului pe care cel mic isi doreste sa-l practice.

Spre deosebire de adulti, copiii nu isi dau seama cind se suprasolicita. Inima lor este mai putin rezistenta, iar pulsul creste mai repede. Parintii trebuie sa fie foarte atenti si ca micul sportiv sa bea suficiente lichide si sa nu se expuna prea mult razelor soarelui, pentru a evita deshidratarea, care poate fi extrem de periculoasa la virste fragede.

Ce sa faci cind copilul nu vrea sa faca sport ?

Este stiut ca intotdeauna trebuie sa fin atenti la problemele copiilor. Daca cel mic se plinge ca nu mai poate, nu inseamna neaparat ca este lenes. Daca se plinge de dureri, este cazul sa il supui unui control medical, pentru a te asigura ca nu este nimic grav. Daca a fost bolnav, lasa-l sa se refaca, inainte de a practica din nou un sport. In general, este valabila regula de aur : in loc sa il obligi, motiveaza-l pe copil, astfel incit sa ajunga la concluzia ca el isi doreste sa faca ceea ce-i ceri. Cel mai bun truc este sa-l faci sa creada ca totul e doar o joaca. 

Jocurile preferate

Jocurile cu mingea (fotbal, handbal, volei) : Riscul ca unui copil sa nu ii placa acest tip de sport este minim. Dezvolta rapiditatea de reactie, rezistenta la efort, indeminarea, gindirea tactica si spiritul de echipa.

Atletismul : Este potrivit doar daca cel mic manifesta interes pentru acest sport. Jogging-ul ocazional stimuleaza circulatia singelui.

Bodybuilding: Nu are nici un rost inainte de pubertate, fiindca muschii nu sunt formati.

Gimnastica, patinaj artistic, balet: Necesita o buna coordonare a miscarilor. Totusi, pot fi practicate si la virste mici. Dezvolta mobilitatea.

Dans sportiv : Le place foarte mult fetelor. Dezvolta simtul ritmic, sistemul locomotor si capacitatea de a-si coordona miscarile.

Inot : Este recomandat oricarui copil, indiferent de virsta. Jocurile in apa si scufundarile dezvolta capacitatea pulmonara si cea de coordonare.

Tenis : Un sport dificil, care presupune multe exercitii monotone. Este recomandat sa fie practicat in paralel cu alte sporturi, pentru a se contrabalansa suprasolicitarea articulatiilor coatelor si umerilor.

Echitatie : Practicata corect, este benefica pentru coloana vertebrala si ajuta la formarea unei tinute corecte. In plus, relatia care se stabileste intre copil si animal il ajuta pe cel mic sa devina mai responsabil.

Schi : Recomandat copiilor, cu conditia sa invete sa respecte conduita de pe pirtie. Copilul capata mai multa forta si mobilitate, invata sa-si coordoneze mai bine miscarile. Dezvolta vederea periferica.

Snow/ Skatebording: Sporturile pe care copiii le deprind foarte repede si de care sunt, de obicei, foarte incintati. Au un efect benefic asupra echilibrului, indeminarii si sistemului locomotor. Nu se practica niciodata fara casca si manusi de protectie.

Golf : Bun ca disciplina « tehnica », dar nu ofera prea multa libertate de miscare. Pentru ca dezvolta doar anumite zone ale trupului, este bine sa fie practicat in paralel cu alte sporturi.

Sporturi de lupta (judo, karate, aikido etc.) : Le ofera copiilor posibilitatea de a intra in competitie si de a-si masura fortele. Stimuleaza capacitatea de concentrare si stapinirea de sine.


Somnul la copii

Somnul este probabil cea mai discutata problema intre parinti. Parintii descopera ca este vital pentru un bebelus in primele saptamini sau luni. Calitatea si cantitatea somnului bebelusului afecteaza atit bebelusul cit si pe parintii acestuia. Daca bebelusul nu se odihneste suficient, nici parintii acestuia nu se odihnesc, iar atunci acestia vor fi foarte obositi si vor claca in a avea grija de cel mic. Cum ne comportam cu un copil mai mare care incepe sa plinga, sa tipe ca nu vrea sa doarma? Cum trebuie sa raspunzi acestui comportament, asta mai ales daca te trezeste in toiul noptii? De cit somn are nevoie un copil? Aceasta depinde de virsta lui. In primele sase luni Nu exista o formula de somn pentru nou nascuti, asta pentru ca ceasul interior al bebelusului nu este inca dezvoltat. In general, un bebelus doarme intre 16 si 20 de ore pe zi, acestea impartite zi si noapte. Nou nascutii trebuie treziti la 3, 4 ore asta pina greutatea lor se stabilizeaza, asta se intimpla de obicei in primele saptamini. Dupa ce depaseste aceasta perioada, bebelusul poate fi trezit la perioade mai mari de timp. Si asta difera de la copil la copil. Unii copii isi pot pastra obiceiul sau chiar se trezesc la perioade mai mici de timp, asta pentru ca le este foame. Cel mai lung somn al nou nascutului este, in general, de 4, 5 ore. La 3 luni, bebelusul ar trebui sa doarma 5 ore pe zi si 10 ore pe noapte, de obicei cu o intrerupere de 2 ore. Cam 90% din bebelusii de aceasta virsta dorm noaptea intre 6 si 8 ore. Sunt multe cazuri in care copilul doarme, dar pare ca este treaz. Pot plinge sau face diverse zgomote prin somn. Chiar daca se trezesc noaptea, ei se pot trezi doar pentru citeva minute pentru ca apoi sa adoarma din nou. Cel mai bine pentru bebelus este sa-l lasati sa invete sa adoarma singur. Daca un bebelus mai mic de 6 luni continua sa plinga citeva minute este timpul sa reactionati. Bebelusul poate avea un discomfort: ii este foame, trebuie schimbat, ii este frig sau chiar se simte rau. Dar aceasta rutina a trezitului noaptea pentru a schimba sau a hrani bebelusul trebuie sa fie in cea mai mare liniste. Nu incercati stimulari care nu sunt necesare, cum ar fi vorbitul cu bebelusul, jucatul sau chiar sa aprindeti lumina. Trebuie sa invatati bebelusul acest lucru, asta pentru ca el nu stie daca este zi sau noapte si el poate percepe apoi noaptea ca si cum ar fi un moment de joaca. Ideal ar fi ca bebelusul sa fie pus in patutul lui inainte sa adoarma. Daca pastrati ordinea lucrurilor, cum ar fi: il schimbati, il hraniti si il asezati in patutul lui, bebelusul isi formeaza aceasta rutina si el va intelege cind este momentul de joaca si cind trebuie sa doarma. Trebuie sa-l invatati aceasta rutina, asta daca doriti ca bebelusul sa adoarma singur cind il pregatiti de culcare sau cind se trezeste in toiul noptii. Intre 6 si 12 luni La 6 luni, bebelusul doarme cam 3 ore pe zi si 11 ore pe noapte. La aceasta virsta se poate schimba atitudinea dumneavoastra fata de bebelusul care se trezeste si plinge in miezul noptii. La aceasta virsta il puteti lasa 5 minute sa se linisteasca. Daca nu se linisteste incercati sa-l linistiti vorbindu-i incet, mingaiati-l pe spate sau pe burtica, dar fara sa-l luati in brate si plecati din camera, asta in cazul in care copilului nu-i este rau. Bebelusii care se simt rau trebuie luati in brate si vorbiti-i incetisor pentru a fi linistiti. Daca el se simte bine, dar continua sa plinga mai asteptati cinci minute apoi repetati «procedura », mergeti in camera si vorbiti-i incetisor. Dupa citeva zile, bebelusul ar trebui sa invete rutina si sa adoarma singurel. Dar daca bebelusul mai mare de 6 luni, continua sa se trezeasca de mai mult de 5, 6 ore pe noapte, vorbiti cu medicul. Intre 6 si 12 luni, anxietatea ar putea deveni o problema si astfel bebelusul sa inceapa din nou sa se trezeasca noaptea. Dar trebuie sa mentineti regulile impuse la inceput. Nu luati copilul in brate, stingeti luminile, nu-i cintati, vorbiti. Toate aceste activitati incurajeaza acest comportament al copilului si el va invata ca daca plinge cineva cu siguranta se va duce la el si il va lua in brate. Intre 1 si 3 ani La aceasta virsta copiii dorm intre 10 si 13 ore. Trebuie sa notati ora la care copilul da semne de oboseala si pe cit posibil incercati sa pastrati aceasta ora sau sa gasiti una apropiata pentru a fi ora de culcare a copilului. Nu fortati un copil de 2, 3 ani sa doarma in timpul zilei decit daca este foarte mofturos sau extrem de obosit. Unii parinti fac greseala de a tine copilul treaz asta in ideea ca va dormi mai bine in timpul noptii, dar este o idee gresita. Copiii adorm foarte greu sau au somnul foarte agitat daca sunt mult prea obositi. Stabiliti o rutina inainte de culcare. Pentru un copil intre 1-3 ani aceasta rutina trebuie sa fie intre 15 si 30 minute si ar trebui sa constea in activitati care sa calmeze copilul : cititii o poveste, facetii baie sau sa asculte o muzica linistitoare. Orice ritual de culcare alegeti, copilul dumneavoastra probabil va insista sa fie acelasi in fiecare seara. Nu permiteti ca acestea sa fie prea lungi sau prea complicate. Cind este posibil, permitetii copilului dumneavoastra sa faca alegeri inainte de culcare, cum ar fi sa-si aleaga singur pijamalele pe care sa le poarte, cu ce animalut vrea sa doarma, ce muzica sa asculte. Toate acestea ii dau impresia micutului ca detine controlul asupra rutinei de culcare. Chiar si un copil fara probleme de somn isi poate trezi parintii cu anumite ocazii. Cresterea dintilor sau visele pot fi unele dintre cauze. Visele de obicei incep la aceasta virsta si pentru copiii mici acestea pot fi alarmante. Cosmarele pot fi de asemenea infricosatoare pentru copiii mici care nu pot face o departajare intre vis si realitate. Aveti mare grija la ce se uita copilul tau inainte de culcare ! Linistiti si tineti copilul in astfel de cazuri. Lasati copilul sa vorbeasca despre vis si stati cu el pina se calmeaza, iar apoi explicatii ca a fost doar un vis si incurajati-l sa se culce la loc. Prescolarii dorm intre 10 si 12 ore pe noapte. De la virsta de 5 ani se odihneste suficient de bine noaptea si nu mai este nevoie de somnul din timpul zilei. In schimb ar putea avea o perioada cam de jumatate de ora de odihna. La aceasta virsta copilul tot poate avea cosmaruri sau probleme sa adoarma. Si la aceasta virsta trebuie sa incercati sa relaxati copilul inainte de culcare. Puteti sa-i lasati o luminita aprinsa pe timpul noptii, sa-i lasati o carte sau un CD cu muzica sau cu povesti. Scolarii, copiii intre 6 si 9 ani au nevoie cam de 10 ore de somn pe noapte. Dificultatile acum constau in faptul ca, copilul are nevoie acum de citeva momente cu parintii. Incercati sa alocati citeva minute inainte de culcare, discutiilor cu copiii. Ei au nevoie sa va faca confidente sau doar sa va povesteasca diverse nimicuri importante pentru ei. Copiii intre 10 si 12 ani au nevoie cam de 9 ore de somn pe noapte. Dar la aceasta virsta parintii pot hotari cit ar trebui sa doarma, ei cunoscindu-si copiii si stiind cam de cit somn au acestia nevoie. Adolescentii au nevoie cam de 8, 9 ore de somn. Dar din pacate, din diverse motive, nu se intimpla asa. Fiind foarte ocupati cu scoala sau cu diverse activitati extrascolare dorm mult mai putin decit ar trebui. La aceasta virsta, o ora pierduta pe noapte este ca si cum ar fi pierdut intreaga noapte. Somnul insuficient afecteaza nu doar adolescentul ci si copiii. Nu se mai pot concentra atit de bine, au anumite lacune in memorie, nu dau suficient randament. Toate acestea pot cauza un temperament agresiv, probleme la scoala.


 

 

clovn

Realizam desene animate educative.

Rampa de lansare in lumea vedetelor .

Garantat metoda usoara de invatare pentru copii !

image
Premii si rampa de lansare ca vedeta

Copiii care vor intra in lumea desenului animat vor participa si la concursul nostru , castigatorul va primi premii si promovare in randul vedetelor pe site ...

concursuri pentru copii

Ai un produs si vrei promovare in lumea copiilor

image
Spot publicitar in desenele animate

Promoveaza produsele tale ca spot publicitar in lumea desenelor animate realizate pentru copii ...

 

Cautari in lumea copiilor :
concursuri de muzica pentru copii 2011 , desene animate in programul de gradinita , youtube desene animate pt copii ,

 

 
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Valid XHTML 1.0 Transitional     Valid CSS!